ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 9 και 10 του Ν. 4808/2021, η πολιτική για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας και της παρενόχλησης στην εργασία και πολιτική για τη διαχείριση εσωτερικών καταγγελιών για περιστατικά βίας και παρενόχλησης που ακολουθείται από την εταιρεία, είναι η ακόλουθη :
1. Σκοπός
Σκοπός της παρούσας Πολιτικής είναι να γίνει γνωστό προς όλα τα στελέχη, εργαζόμενους, εξωτερικούς συνεργάτες, πελάτες και τρίτα πρόσωπα που έρχονται σε άμεση επαφή με την εταιρεία, πως οποιαδήποτε μορφή παρενόχλησης και βίας είναι φαινόμενα μη αποδεκτά στην εταιρεία και ότι ο στόχος της πολιτικής είναι η εξάλειψη τους από το χώρο εργασίας, η άμεση αναγνώριση περιπτώσεων παρενόχλησης ή/και καταπίεσης εξακριβώνοντας περιστατικά με τη χρήση αποτελεσματικών μεθόδων αναφοράς παραπόνων, και η απάλειψη της παρενόχλησης και της καταπίεσης με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγηθούμε σε ένα εργασιακό περιβάλλον απαλλαγμένο από παρενόχληση και καταπίεση.
2. Ορισμός παρενόχλησης
Η Ευρωπαϊκή Οδηγία που καθιερώνει το γενικό πλαίσιο για την ίση μεταχείριση στην εργασία και την απασχόληση αναφέρει την παρενόχληση ως διάκριση εφόσον σημειώνεται ανεπιθύμητη συμπεριφορά με σκοπό ή αποτέλεσμα την προσβολή της αξιοπρέπειας ενός προσώπου και τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος.
3. Παραδείγματα παρενόχλησης
4. Μέτρα πρόληψης
5. Διαδικασία εξέτασης καταγγελιών και παραπόνων
Ορίζεται με την παρούσα ως πρόσωπο αναφοράς ο κ. Ευάγγελος Χάιτας του Αριστείδη και της Αικατερίνης, με ΑΦΜ 036217339 – ΑΔΤ ΑΕ 188314 του Τ.Α. Εχεδώρου.
Αρχικά παρέχεται σε κάθε εργαζόμενο η δυνατότητα να ζητήσει την παρέμβαση της εταιρείας μας κατόπιν περιστατικού βίας ή παρενόχλησης.
Ως πρώτο στάδιο της διαδικασίας αυτής καθορίζεται μια προφορική επικοινωνία με το ως άνω πρόσωπο αναφοράς, κατά τη διάρκεια της οποίας η εταιρεία δεσμεύεται πως ο,τι ειπωθεί θα παραμείνει εμπιστευτικό, και στη συνέχεια θα γίνεται μια προσπάθεια διαμεσολάβησης μεταξύ των εμπλεκομένων μερών, φρονώντας πως μία άτυπη συζήτηση μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα και να μην συνεχιστεί περαιτέρω αυτή η συμπεριφορά.
Εάν το θέμα δεν λυθεί μέσω της άτυπης διαδικασίας ή αν ο καταγγέλλων αισθανθεί ότι η καταπίεση ή η παρενόχληση γίνεται όλο και πιο σοβαρή υπόθεση, τότε είναι απαραίτητο να γίνει γραπτή αναφορά και καταγραφή των παραπόνων του. Έπειτα το πρόσωπο αναφοράς θα αποφασίσει εάν το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως πειθαρχικό πρόβλημα και να ακολουθήσει μία δίκαιη μέθοδο. Σε κάθε περίπτωση αναφοράς καταπίεσης ή παρενόχλησης τόσο ο καταγγέλλων όσο και το άτομο το οποίο κατηγορείται θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με αμεροληψία.
Εάν η υπόθεση ακολουθήσει τη δικαστική οδό, η εταιρεία μας δεσμεύεται να συνεργαστεί με τις Αρμόδιες Αρχές και να παρέχει οποιαδήποτε σχετική πληροφορία, εφόσον της ζητηθεί.
Προς το σκοπό αυτό και με στόχο την διευκόλυνση του συνόλου του προσωπικού, ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αποστείλει ηλεκτρονικό μήνυμα στην εξής διεύθυνση haitas.e@euricom.gr προκειμένου να μπορέσει να έρθει σε επαφή δια ζώσης με το πρόσωπο αναφοράς και να ακολουθηθεί η ως άνω περιγραφόμενη διαδικασία.
6. Συμβουλευτική/Ψυχολογική στήριξη
Οποιοσδήποτε εργαζόμενος το επιθυμεί, κατόπιν οποιουδήποτε περιστατικού παρενόχλησης τυχόν λάβει μέρος εις βάρος του, έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει μέσω της ανωτέρω ηλεκτρονικής διεύθυνσης με την εταιρεία, η οποία δεσμεύεται να τον βοηθήσει στην ανεύρεση συμβουλευτικής ή/και ψυχολογικής υποστήριξης.
Η εταιρεία μας δηλώνει για ακόμη μια φορά τη μηδενική ανοχή της σε περιστατικά παρενόχλησης ή βίας στον εργασιακό χώρο και δεσμεύεται ρητά να συνδράμει καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην εξάλειψη και αποτροπή τέτοιων περιστατικών.
Καθώς η εταιρεία βελτιώνεται και διευρύνει τις δραστηριότητές της, θα φροντίζει για την άμεση επικαιροποίηση της παρούσας πολιτικής η οποία πάντοτε θα φέρει και ημερομηνία αναθεώρησης.
16/09/2021